Ervaar de charme van de Zaanse Schans: een historische oase aan de rivier
Verbetering van de toeristische ervaring door middel van innovatieve digitale oplossingen
Gelegen aan de rivier de Zaan, net ten noorden van Amsterdam, laat de buurt van de Zaanse Schans u ervaren hoe het leven in Nederland eruit zag in de 18e en de 19e eeuw. Elk jaar trekken bijna een miljoen toeristen naar deze prachtige woonwijk om te genieten van een prachtig schilderachtig uitzicht vol met windmolens, klompen, houten huizen, schuren, musea en workshops.
De Uitdaging
Door de groeiende populariteit van bezoekers niet alleen uit Nederlands, maar uit de hele wereld, is de Zaanse schans een van Nederlands meest gewaardeerde en waardevolle toeristische attracties geworden. Met jaarlijks bijna een miljoen bezoekers is optimale informatievoorziening van uiterst belang. Het was een uitdaging voor de Zaanse Schans om alle bezoekers gemakkelijk van informatie te voorzien en op die manier een betere informatievoorziening te leveren.
Het Proces
Elke toerist wil het meeste halen uit zijn reis en daarbij alle interessante plaatsen bezoeken. Het kan daarom erg handig zijn voor bezoekers en toeristen om een digitale gids tot hun beschikking te hebben. Zeker wanneer zij drukke toeristische plekken bezoeken. Met dit in gedachten, kwamen we met de oplossing CityDotz.
Informatiezuilen die werken op onze digitale interactieve platform met een mobiele applicatie. De touchscreen hardware zijn afgestemd op de behoeften van de Zaanse Schans en haar locaties. Zo wordt de informatie snel en efficiënt verspreid onder een groot aantal bezoekers. Ook voor de medewerkers is de content op de informatiezuilen eenvoudig te beheren. Met een enkele klik kan de inhoud worden aangepast en wordt de nieuwe inhoud direct getoond op de informatiezuilen. Daarnaast maakt CityDotz verbinding met zijn bijbehorende app voor mobiele telefoons en biedt de app bezoekers onderweg suggesties, recensies en aanbiedingen.
Het Resultaat
De nieuwe informatiezuil werkt als een magneet op het publiek. Met de nieuwe informatiezuilen is de bezoekerservaring verhoogt en worden zij voorzien met de actuele en relevante informatie. Met nieuwe oplossing: Wordt er actueel ingespeeld op de behoeften van de klant en doelgroep. Kan het scherm door middel van een internetverbinding vanaf elke locatie bediend worden. Worden kosten bespaard. Worden wachttijden van klanten en bezoekers verzacht. Ontvangt de doelgroep altijd actuele en relevantie. Is het gemakkelijk om aanbiedingen te tonen en te promoten. Kunnen digitale menukaarten eenvoudig worden weergegeven. Zijn de bezoekers op de hoogte van de weersverwachtingen en het laatste nieuws. Worden bezoekers entertained waardoor de uiteindelijke bezoekerservaring, waar het allemaal om draait, geoptimaliseerd wordt!
Heeft u een informatiezuil nodig of bent u op zoek naar een touchscreen oplossing voor uw publiek?
Bij Touchscreen bent u aan het juiste adres! Met ruim 20 jaar ervaring zijn wij een uitgebreide bron voor digital signage oplossingen, van touchscreen software- tot app-ontwikkeling. Wij leveren alles in één oplossingen op maat, naar de behoeften van uw bedrijf. Onze diensten omvatten, digitale bewegwijzering, narrowcasting software, concept en branding strategie, uitrol en installatie, monitoring en ondersteuning. In de wereld van faciliteiten, laten wij design, strategie en technologie met betrekking tot narrowcasting en digitale bebording samenkomen.