Touchscreen oplossingen voor zorginstellingen en ziekenhuizen
Technologie doet steeds maar haar intrede in de medische wereld. Touchscreens zijn een innovatieve en bruikbare oplossing in de gezondheidszorg. Op verschillende plekken in zorginstellingen kunnen ze worden ingezet. Voor zowel patiënten als zorgmedewerkers kunnen ze bepaalde processen versnellen en efficiënter maken. Op deze pagina leest u hoe.
Toepassingen
Patiëntenregistratie
Touchscreens kunnen worden ingezet om binnenkomende patiënten te registreren. Een digitale receptie is hiervoor de perfecte oplossing. Patiënten kunnen zichzelf aanmelden in de wachtkamer, zodat de desbetreffende zorgverlener weet dat die persoon zit te wachten. Bovendien kunnen patiënten alvast de benodigde gegevens invullen op de aanmeldzuil. Alle administratie is op orde voordat de patiënt de wachtkamer binnentreedt. De administratielast wordt voor zorgverleners op deze manier ook lager.
Wachtkamerschermen
Beeldschermen kunnen tevens worden ingezet om patiënten in de wachtruimte te informeren en vermaken. Belangrijke informatie over de wachttijd, huisregels en faciliteiten binnen de zorginstelling kunnen worden getoond, maar ook meer algemene informatie zoals nieuwsupdates en weersvoorspellingen kunnen worden gedeeld met wachtende patiënten. Bovendien kunnen patiënten informatie over hun aandoening, behandelingsopties en nazorginstructies verkrijgen. Dit draagt bij aan een beter begrip van hun gezondheidstoestand en bevordert actieve betrokkenheid bij hun zorgproces.
Digitaal volgnummersysteem
Een nummertje trekken, maar dan digitaal. Patiënten melden zich bij het scherm en ontvangen een klein bonnetje met hun wachtnummer. Zodra deze op het scherm boven de assistent verschijnt, zijn ze aan de beurt.
Afrekenen
Self service kiosks kunnen worden ingezet in het apotheekdeel van een zorginstelling. Veel apotheken beschikken over een geautomatiseerde service waarbij de medicijnen door een robot worden verzameld. Medicijnen kunnen besteld en afgerekend worden bij de zuil en de medicijnen worden automatisch afgegeven. Apotheken kunnen zo ook een 24/7 medicijnenservice aanbieden.
Voordelen
Patiënttevredenheid
Door verschillende processen te automatiseren, zoals bezoekersregistratie en apotheekservices, wordt de klant sneller geholpen en de wachttijd teruggedrongen. Bovendien kan de patiënt beter en uitgebreider worden geïnformeerd, ook tijdens het wachten. Dit draagt bij aan een verbeterde patiëntervaring.
Verminderde administratielast
Door een deel van de registratie en administratie vooraf over te dragen aan patiënten, wordt het papierwerk voor zorgverleners minder. Dit is een terugkerend probleem in de zorg. Door deze last te verminderen, is er meer aandacht voor de patiënt en zijn medische problemen.
Hygiëne
Door de implementatie van touchscreens in zorginstellingen wordt persoonlijk contact beperkt. Schermen zijn makkelijk schoon te houden en voldoen aan hygiëneregels. Dit is belangrijk in kwetsbare omgevingen in de gezondheidszorg.
Conclusie
Touchscreens zijn een waardevolle toevoeging voor zorginstellingen, voor zowel patiënten als zorgverleners. Door processen te stroomlijnen van registratie tot informatievoorziening, kan de algemene patiëntervaring worden verbeterd en worden zorgmedewerkers ontlast.
Op zoek naar een touchscreen oplossing voor in de zorg? Wij kunnen u helpen. Ontvang vrijblijvend advies en kom tot de beste oplossing voor uw locatie. We staan voor u klaar van aanschaf tot installatie.