Touchscreen Oplossingen voor Hotels

Digitale features worden toenemend onderdeel van de hotelbranche. Hotels zijn constant op zoek naar manieren om de ervaring van gasten en bezoekers te verbeteren. Touchscreen oplossingen zijn hier bij uitstek geschikt voor. Op deze pagina bespreken we verschillende digitale toepassingen voor de hotelbranche.

 

Toepassingen

Aanmeldzuilen 

Hotels hebben de mogelijkheid om self-service oplossingen in te zetten, bijvoorbeeld door de implementatie van aanmeldzuilen. Gasten kunnen zichzelf bij aankomst inchecken en sleutelkaarten ontvangen. Bovendien kunnen ze extra diensten boeken, zoals roomservice, ontbijt, extra nachten, et cetera. Dit gaat dan allemaal zelfstandig.

 

Informatiezuilen

Touchscreens kunnen ook worden ingezet om belangrijke informatie te verschaffen aan gasten en bezoekers. Eén touchscreen oplossing kan dienen als zowel aanmeldzuil als informatiezuil, of deze functies kunnen worden verdeeld over meerdere schermen. Bezoekers kunnen informatie opzoeken over faciliteiten en voorzieningen binnen het hotel, maar ook meer te weten komen over de omgeving en recreatiegebieden in de buurt. 

 

Digitale naambordjes

Hotels hebben vanzelfsprekend te maken met zeer frequente wisselingen. Hotelkamers en congreszalen hebben bijna elke dag nieuwe gasten en bezoekers. Om ervoor te zorgen dat kamerbordjes en bewegwijzeringsborden altijd up-to-date zijn, kan touchscreen technologie worden ingezet. De touchscreens kunnen snel en eenvoudig worden gewijzigd, zodat ze altijd de juiste naam weergeven. 

 

Narrowcasting schermen

Geplaatst op strategische punten in het hotel, kunnen digitale informatieschermen bezoekers informeren over belangrijke zaken, zoals openingstijden, faciliteiten en voorzieningen, huisregels, etc. Communicatie met gasten verloopt zo een stuk efficiënter. 

 

touch screens for hotels and congresses

 

Voordelen

Verbeterde gastervaring

Door bepaalde onderdelen van de hotelervaring te digitaliseren, kunnen klanten sneller en beter worden geholpen. De wachtrijen voor de receptiebalie verminderen en gasten hebben op de touchscreens toegang tot alle informatie die ze nodig hebben. Deze snelle en efficiënte service draagt bij aan een grotere gasttevredenheid.

 

Nieuwe communicatiestrategie

Touchscreen oplossingen bieden hotels meer mogelijkheden om de communicatie met hun gasten en medewerkers te verbeteren. Een goed geïnformeerd publiek zorgt voor een fijnere hotelervaring voor zowel gasten als werknemers. 

 

Verlaagde personeelskosten

Door touchscreen oplossingen in te zetten en bepaalde werkzaamheden te digitaliseren, wordt een gedeelte van de taken uit handen genomen. Deze kosten kunnen worden bespaard of personeel kan worden ingezet op andere, meer belangrijke punten waar klantcontact een must ís en blijft.

 

Conclusie

Touchscreen technologie kan worden ingezet om de hotelervaring voor zowel gasten als medewerkers te verbeteren. Door bepaalde diensten te digitaliseren kunnen hotels hun gasten een betere service bieden.

Op zoek naar een touchscreen oplossing voor in de hotelbranche? Wij kunnen u helpen. Ontvang vrijblijvend advies en kom tot de beste oplossing voor uw locatie. We staan voor u klaar van aanschaf tot installatie. 

 

Advies nodig?