Touchscreens in de Retail

Touchscreens in de retail kunnen ervoor zorgen dat de winkelervaring wordt verbeterd en tegelijkertijd personeelskosten worden bespaard. Van binnenkomen tot afrekenen kunnen touchscreen oplossingen worden ingezet om verschillende retailprocessen efficiënter te doen verlopen. Op deze pagina vindt u daar meer informatie over. 

 

Toepassingen

Informatiezuilen

Retailklanten hebben behoefte aan verschillende soorten informatie. Waar kan ik een product vinden, is het op voorraad, wat zijn de productdetails, etc. Dit zijn allemaal dingen die kunnen worden opgezocht op een touchscreen kiosk. Bovendien biedt de innovatieve technologie van vandaag de dag nog veel meer verregaande opties. Denk aan persoonlijk stylingadvies en het online passen van producten die niet op voorraad zijn. 

 

Informatie en demonstratie

Touchscreens en beeldschermen kunnen ook meer productinformatie aan klanten tonen. Zij kunnen meer details lezen over het product en het product kan worden gedemonstreerd middels foto’s en video’s op het scherm. Een beter geïnformeerde klant is ook meer tevreden. Bovendien kunnen nieuwe producten extra in de spotlights worden gezet.

 

Self service kiosks

De laatste stap voor de klant is het afrekenen. Ook dit proces kan worden gedigitaliseerd. Klanten kunnen zelfstandig afrekenen op een betaalzuil. Hier kunnen ook meteen eventuele loyaliteitsprogramma’s worden gescand en kan de klant zich aanmelden voor de nieuwsbrief.

 

Touch screen for retail shopping and malls

 

Voordelen

Een persoonlijke ervaring

Touchscreens in de retail geven klanten de beschikking over hun eigen winkelproces. Zij kunnen alle informatie krijgen over het product dat zij nodig hebben en doen zo kort of lang over het afrekenen als zij willen. Indien daar behoefte aan is, kunnen klanten ook persoonlijke aanbevelingen krijgen op basis van hun winkelaccount. 

 

Flexibiliteit

Touchscreens zijn zeer snel en flexibel. Informatie of content kan binnen een paar muisklikken worden gewijzigd, zelfs op meerdere schermen tegelijk. Zo kan er snel worden ingespeeld op trends, promoties en veranderende klantbehoeftes. 

 

Kostenverlaging

Touchscreens in winkels kunnen leiden tot een drastische kostenverlaging. Ze kunnen een groot deel van de terugkerende taken overnemen en het personeel ontlasten. Dit betekent niet dat uw personeel overbodig wordt. Fysiek personeel blijft de hoofdrol spelen in de retail. Zij kunnen zich op andere, meer belangrijke taken richten.

 

Verkorte wachtrijen

Touchscreens kunnen veel vraag aan. Meer klanten kunnen in minder tijd worden geholpen, wat betekent dat de wachtrijen korter worden. Dit speelt een belangrijke rol in het bepalen van de klanttevredenheid. 

 

De Conclusie

De inzet van touchscreens in de retailsector biedt talloze voordelen voor winkeliers én klanten. Touchscreen oplossingen zijn flexibel en kostenverlagend, bieden een winkelervaring op maat en leiden tot een drastische vermindering van de wachtrijen. 

Op zoek naar een touchscreen oplossing voor in de retail? Wij kunnen u helpen. Ontvang vrijblijvend advies en kom tot de beste oplossing voor uw locatie. We staan voor u klaar van aanschaf tot installatie. 

 

Advies nodig?