Touchscreen oplossingen voor gemeente- en overheidsinstellingen

Touchscreens zijn een uitkomst voor de publieke sector, om de dienstverlening duidelijker en efficiënter te maken. Verschillende diensten in openbare overheidsgebouwen kunnen worden gedigitaliseerd. Dit maakt de locaties toegankelijker en overzichtelijker, en zorgt voor een verbeterde bezoekerservaring. Op deze pagina vindt u meer informatie over de inzet van touchscreen technologie in de publieke sector.  

 

Toepassingen

Bezoekersregistratie

Digitale aanmeldzuilen kunnen worden ingezet om bezoekers te ontvangen en te registreren. Ze kunnen zich aanmelden bij de zuil en eventueel benodigde informatie invoeren. Een andere optie is een digitaal volgnummersysteem, waarbij de bezoeker een nummertje trekt en deze in de gaten houdt op een scherm.

 

Self service kiosks

Bovendien kan een deel van de dienstverlening uit handen worden genomen door self service oplossingen. Self service kiosks kunnen worden ingezet om boetes en belastingen te betalen, rijbewijzen en vergunningen aan te vragen en af te rekenen, formulieren in te vullen, etcetera. Administratieve taken worden uit handen genomen van overheidsmedewerkers en de wachttijden bij balies worden teruggedrongen.

 

Informatievoorzieningen

Op sleutelpunten binnen overheidsgebouwen kunnen digitale informatieschermen worden geplaatst om burgers op de hoogte te houden van belangrijke zaken. Denk aan veiligheidsregels, ontwikkelingen in de gemeente of regio, nieuwsupdates, etcetera. 

 

Navigatie

Overheidsgebouwen kunnen soms complex en onoverzichtelijk zijn. Ook zijn ze soms aan veranderingen onderhevig. Het hebben van een flexibele oplossing voor navigatie binnen deze publieke ruimten is daarom belangrijk. Digitale naamborden kunnen snel en eenvoudig worden gewijzigd wanneer veranderingen optreden. 

 

Touch screens for municipalities and government institutions

 

Voordelen

Toegankelijkheid

Overheidsgebouwen en de publieke dienstverlening moeten toegankelijk zijn voor iedere burger. Dit betekent dat de dienstverlening makkelijk moet kunnen worden aangepast aan burgers met verschillende behoeftes, zoals mensen met een audiovisuele beperking of laaggeletterde personen. Spraakopties of de mogelijkheid om het interface aan te passen maken publieke dienstverlening toegankelijk voor iedere inwoner. 

 

Kostenbesparing

Touchscreens kunnen worden ingezet op sleutelpunten en bepaalde taken uit handen nemen van medewerkers. Bovendien vermindert de behoefte aan gedrukte materialen. Beide factoren kunnen bijdragen aan een substantiële kostenvermindering.

 

Efficiëntie

Wijzigingen en updates kunnen snel en eenvoudig worden doorgevoerd, zelfs op meerdere touchscreens tegelijk. Er kan snel worden ingespeeld op veranderingen en burgers zijn altijd op de hoogte van de laatste openbare zaken.

 

De Conclusie

De inzet van touchscreens in overheidsgebouwen kan de publieke dienstverlening sterk vergroten. Door verhoogde toegankelijkheid en verbeterde informatievoorzieningen kunnen inwoners beter en sneller worden geholpen. Voor mensen die minder digitaal vaardig zijn, staat het personeel vanzelfsprekend altijd klaar.

Op zoek naar een touchscreen oplossing voor een overheidsgebouw? Wij kunnen u helpen. Ontvang vrijblijvend advies en kom tot de beste oplossing voor uw locatie. We staan voor u klaar van aanschaf tot installatie.

 

Advies nodig?