Univé

Univé is met 1,5 miljoen verzekerden één van de grootste verzekeraars van Nederland. Onder de naam Univé werken verschillende bedrijven en stichtingen samen. Univé bestaat uit de Univé Groep met locaties in Zwolle en Assen, en negen zelfstandige Regionale Univé-kantoren. Deze bedrijven en stichtingen zijn actief als verzekeraar, bemiddelaar in verzekeringen of als

dienstverlener van andere (financiële) diensten. Univé presenteert zichzelf als dé verzekeraar zonder winstoogmerk en daarmee ook één van de goedkopere. Het motto van Univé is: 'Elkaar helpen, ook als het even wat minder gaat'. De verzekeraar gelooft in risico's delen en krachten bundelen. De verzekeraar probeert altijd het vertrouwen van de consument te winnen en deze te behouden. - Univé

De uitdaging

De Univé-winkel in Sliedrecht is gevestigd in het hoofdkantoor van Univé Zuid-Nederland. De klanten en medewerkers moeten hierdoor door dezelfde hoofdingang. Dit maakt dat de hoofdingang altijd druk is. Medewerkers en klanten bezoeken elke dag het hoofdkantoor en de winkel. Bij onze partner Univé staat klantenservice altijd hoog in het vaandel. Als een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland is een optimale interactie met de klanten daarom belangrijk. Hieruit ontstond de uitdaging om klanten en de medewerkers  in Sliedrecht beter van dienst te zijn. Samen met Univé kwamen wij met een oplossing: een digitale receptie. 

Het proces

Bij elk project houden wij ons Custom Application Development Process aan. Dat betekent dat wij beginnen met een inventarisatie waarbij wij het probleem, het doel, de gebruikers en verwachtingen vastleggen. Samen met Univé werden de kernpunten vastgesteld en Univé was het eens over de set features die in de app moeten worden opgenomen. 

Het design werd afgestemd op de look and feel van Univé. Bezoekers kunnen via het gebruiksvriendelijke interface eenvoudig inchecken bij binnenkomst. Via het aanmeldsysteem wordt de medewerker via een SMS of E-mail. Zo weet de medewerker precies wanneer de bezoeker voor de afspraak is gearriveerd. Evenals wanneer de pakketbezorger het pakketje heeft bezorgd. 

proces FFWD

Het resultaat

De digitale receptie geeft Univé Sliedrecht de benodigde ondersteuning. Een van de belangrijkste voordelen van het hebben van een self service kiosk is dat middelen worden bespaart. Bezoekers kunnen zichzelf aanmelden via de kiosk zonder dat een receptionist hulp hoeft te bieden. Dit bespaart de receptiemedewerkers kostbare tijd die vervolgens kan worden gebruikt voor urgente taken. Kortom, het stroomlijnt het proces bij de receptie en maakt andere administratieve middelen vrij. Daarnaast resulteerde de nieuwe kiosk in een verbeterde klantenservice en een efficiëntere manier van het bedienen van klanten.

Op zoek naar de juiste touchscreen oplossing?

Wij denken graag met u mee. Ons proces verzekert u dat u uiteindelijk de juiste touchscreen implementatie terug ziet bij uw bedrijf, kantoor of winkelpand. Wij bieden u ondersteuning van concept tot realisatie van uw touchscreen installatie.