Schiphol

Met een kantoor op Schiphol ligt de wereld aan je voeten. Niet alleen omdat je uitzicht op de start- en landingsbanen hebt of vanwege het grote aantal internationale organisaties om je heen. Voortaan onderneem jij vanuit een van de best bereikbare en meest dynamische gebieden van Europa. Een plek die inspireert, energie geeft en tot de verbeelding spreekt bij klanten, relaties en medewerkers. Zo stijgt je organisatie tot grote hoogte en bespaar je ook nog eens op je totale huisvestingskosten doordat je al op Schiphol bent gevestigd. - Schiphol Real Estate

De uitdaging

Schiphol Real Estate, gelegen naast het op twee na drukste vliegveld van Europa, biedt unieke kantoorruimtes. Bij Schiphol Real Estate is een energieke uitstraling en een hoog werktempo vanzelfsprekend. Het veranderen van de statische bewegwijzering naar digitale bewegwijzering was daarom van belang. Bovendien verliepen aanpassingen in de bewegwijzering en naamsveranderingen van kantoren en naambordjes niet efficiënt. Het doorvoeren van de veranderingen kostte Schiphol Real Estate veel tijd en geld. Het was dus belangrijk om tot een duurzame oplossing te komen die de efficiëntie van het gebouw zou ondersteunen en bezoekers een betere service te bieden betreft de bewegwijzering.

Het proces

Zoals bij elk project beginnen wij met een inventarisatie, waarbij we het probleem, doel, gebruikers en de verwachtingen in kaart brengen. Na het onderzoek begonnen wij met de digitalisering van de statische bebording. Hierbij werd het ontwerp en de layout van de statische bebording aangehouden. Een belangrijk kenmerk van de digitalisering is dat onze klant gemakkelijk de borden moet kunnen bedienen en zo nodig kan aanpassen. Daarvoor ontwikkelde wij een gebruiksvriendelijk CMS systeem. Met het systeem kunnen de namen van de bedrijven eenvoudig aangepast worden, waardoor de bewegwijzering altijd up-to-date is.

digitale bewegwijzering schiphol the base
Digitale naambordjes en postbussen

Verhoogde efficiëntie door digitale brievenbus- en naamplaatjes

Om het probleem met de postvakken en brievenbusplaatjes aan te pakken, werd een andere grote wijziging toegepast: de digitalisering van de postvak informatie. Met behulp van digital signage worden de nummers van de postvakken getoont met de bijbehorende bedrijfsnamen. Om dit te laten aansluiten op de gehele huisstijl werd ook hier dezelfde lay-out toegepast.

Het resultaat

Op dit moment is de digitale bewegwijzering te bewonderen in The Base. Schiphol Real Estate bespaart kosten aan het vervangen en doorvoeren van naamsverandering door haar gedigitaliseerde bewegwijzering. Het resultaat? Een goedkope en duurzame oplossing die de gehele uitstraling van het gebouw ondersteunt. Nieuwe naamsveranderingen kunnen in een fractie van een seconde doorgevoerd worden. Bezoekers worden verwelkomd, kunnen op elk strategische plek de bewegwijzering vinden en zien op welke verdieping zij moeten zijn en zijn ten alle tijden up-to-date.

Op zoek naar de juiste touchscreen oplossing?

Wij denken graag met u mee. Ons proces verzekert u dat u uiteindelijk de juiste touchscreen implementatie terug ziet bij uw bedrijf, kantoor of winkelpand. Wij bieden u ondersteuning van concept tot realisatie van uw touchscreen installatie.